سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

کنکور سراسریِ سال کرونا + ویدئو

  • کد خبر: ۳۹۸۲۲
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کنکور سراسریِ سال کرونا + ویدئو
عاقبت، تصمیم مسئولان امر برای برگزاری کنکور سراسری ۱۳۹۹ نهایی و این ماراتن کشوری از دیروز آغاز شد.
به گزارش شهرآرانیوز، امروز داوطلبان شرکت‌ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و انسانی در حوزه‌های امتحانی مربوط به خود حاضر شدند تا آزمون سرنوشت‌ساز تحصیلی‌شان را با متفاوت‌ترین شرایط پشت سر بگذارند. این در حالی است که سخن‌گوی سازمان سنجش آموزش کشور آمار غایبان را هم اعلام کرده و گفته است ۱۹هزار و ۳۸۹نفر در کنکور علوم ریاضی و فنی و ۴۴هزار و ۶۲۱نفر در کنکور علوم انسانی کارت ورود به جلسه دریافت نکردند و غایب این ۲ آزمون محسوب می‌شوند.

در خبر‌ها بار‌ها و بار‌ها آمده است که کنکور سراسری سال ۹۹ با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، اما برای اینکه بدانیم در سال شیوع ویروس منحوس کرونا، داوطلبان آزمون سراسری چطور با این موضوع کنار آمده‌اند و خانواده‌ها با کنکوری‌هایشان چه رفتاری می‌کنند، به دانشگاه فردوسی مشهد می‌رویم.
 
دعا می‌کنم گرفتار کرونا نشود
ساعت از هفت‌ونیم گذشته است که به ورودی دانشگاه می‌رسیم. نیرو‌های انتظامی مستقر شده‌اند و کنکوری‌ها را به محل‌های اصلی هدایت می‌کنند. خانواده‌های کمی همراه داوطلبان آمده‌اند، اما از میان همین تعداد هر کدام به موضوعی فکر می‌کنند. پدری مستأصل، درحالی که قدم می‌زند و دستانش را پشت سرش می‌کشد، برای دخترش آرزوی موفقیت می‌کند. او می‌گوید: دعا می‌کنم هم بتواند به سؤالات آزمون پاسخ درست بدهد و هم اینکه از دانشگاه جان سالم به در ببرد و گرفتار ویروس کرونا نشود.
 
در حق کنکوری‌ها اجحاف شد
مادر یکی از داوطلبان در حالی که بیرون از دانشگاه، داخل خودروش نشسته است، به ما می‌گوید: واقعا در حق بچه‌های ما اجحاف شد. شبی که تاریخ برگزاری کنکور را اعلام کردند، دخترم تا صبح اشک ریخت. او ادامه می‌دهد: اضطراب شیوع کرونا برای کنکوری‌ها بس بود، نباید با جابه‌جاکردن تاریخ اذیتشان می‌کردند.
در صورتش استرس پیداست و لب‌هایش می‌لرزد. این مصاحبه‌شونده می‌گوید: پدربزرگ هم‌کلاسی دخترم به‌علت کرونا فوت کرد و خودش هم به‌علت کرونا در خانه قرنطینه است و نتوانسته است سر جلسه کنکور بیاید.
 
می‌ترسید کرونا بگیرد و از کنکور جا بماند
یکی دیگر از والدین بیان می‌کند: دخترم را با ماسک و پد الکلی راهی جلسه امتحان کردم. او می‌افزاید: دخترم در این ۶ ماه، شاید ۵ روز بیرون آمده باشد و بقیه روز‌ها را قرنطینه کامل بود، می‌ترسید کرونا بگیرد و از کنکور جا بماند. خیلی نگران بود در این مدت، حتی به من و سایر اعضای خانواده تذکر می‌داد بیرون از خانه نرویم.

گفتنی است امسال حدود نیم میلیون داوطلب در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی با هم رقابت می‌کنند. نتایج اولیه آزمون سراسری، هفته نخست مهرماه به‌وسیله سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->